HTML

Piackutatás.blog.hu

Piackutató és marketinges szubkultúra. Kortárs piackutatás, cutting-edge technológiák, kutatási konferenciák, kutatási hírek a hazai és az angolszász piacokról - friss gondolatok, friss hírek a kutatási iparágból, első kézből. A blogot a Forecast Research kutatója szerkeszti.

Piackutatás Hírek

Hírlevél! Emailben értesülhetsz a blogon megjelent új cikkekről. A korábbi Feedburner-es hírlevél sajnos nem működik, újra fel kell iratkoznod, pl. ITT vagy ITT. (Csak add meg a blog RSS URL-jét: https://piackutatas.blog.hu/rss és az email címedet.) Még több hír kell? Iratkozz fel erre a csatornára is: https://www.piackutatas-hirek.hu/rss/osszes-hir

Tagek - Főbb témakörök

access panel (9) acnielsen (2) adat (63) adatbányászat (24) adatbázis (24) adatgyűjtés (14) adatminőség (3) adatrögzítés (2) adatvédelem (3) adatvizualizáció (54) ad hoc (3) affectiva (2) agb nielsen (2) agyhullámelemzés (16) agyszkennelés (13) AI (4) algoritmus (2) álláshirdetés (4) antropológia (1) apple (5) arcfelismerés (9) archetípus (2) arckódolás (13) árérzékenység vizsgálat (3) arf (1) árvizsgálat (3) asszociáció (1) asszociatív technika (1) átirat (2) atkári csaba (1) attitűd (1) augmented reality (1) authority site (1) automata tesztelés (1) avatar (2) b2b (2) babocsay ádám (1) bacher jános (1) barcza enikő (2) bar chart (1) bevásárlóközpont (1) big data (24) big mac index (1) bimodális megoszlás (1) biometria (4) bioszenzor (2) blind teszt (4) blog (9) bpto (2) brainstorming (3) brand (4) branding (2) brand equity (1) brand power (1) brand price trade off (1) brief (2) business intelligence (4) buzzword (1) call center (3) capi (2) casro (1) cati (8) cawi (2) célcsoport (7) chart (39) chio (1) chris anderson (2) cint (3) client service (1) coca cola (14) coke (8) conjoint (2) conjoint elemzés (1) conness (1) consumer insight (18) cookie (1) corvinus egyetem (8) crowdsourcing (1) csoportdinamika (5) csoporthatás (2) customer satisfaction survey (2) David McCandles (1) deli (1) deliberative poll (2) demográfia (6) desk research (1) detektívtükör (10) diagram (4) digg (1) digitális etnográfia (8) digitális média (1) digividuals (1) diktafon (1) disney (1) divat (1) diy (19) diy kutatások (38) domino pizza (1) Dove (1) dove (1) do it yourself survey (35) dunnhumby (2) eeg (4) elkísért vásárlás (1) ellenőrzés (1) előteszt (2) emg (1) emlékkonferencia (1) emotimeter (2) ep választás (1) érdekesség (4) érzékszervi teszt (4) érzelemfelismerés (2) esomar (46) esomar price study (2) etnográfia (37) exit poll (1) exit store (1) eye tracking (21) facebook (22) faktoranalízis (1) feitel balázs (1) felmérés (4) fenomenológia (1) field research (1) finn raben (4) fisheye (1) fmcg (10) fmri (6) fogyasztói csoport (2) fogyasztói magatartás (79) fókuszcsoport (102) fókusz stúdió (14) forrester (11) free (2) gallup (3) gallup poll (1) gamification (10) gazdaságkutatás (2) géczi tamás (2) geofencing (3) geolokáció (5) geolokációs marketing (2) geotargeting (1) gfk (15) gfk emo sensor (1) gfk europanel (1) globális kutatás (7) global market research (3) gmail (1) gmi (1) google (15) google consumer surveys (2) Google Glass (1) gps (1) grafikon (6) groupon (2) guide (2) gvh (1) gyorsétterem (1) hackathon (1) hall teszt (1) hálózatkutatás (6) hálózatok (6) hans rosling (2) henry ford (2) hibahatár (1) hibrid kutatás (3) hipotézis (2) hírlevél (6) hoffmann (1) hoffmann márta (3) hólabda módszer (1) home teszt (3) home use teszt (1) honomichl jelentés (1) hőtérkép (2) humor (34) iat (1) idegtudomány (8) időmérleg (1) ifjúságkutatás (5) immersion day (1) immersive research (1) imperium (1) implicit association test (2) implicit technika (3) index (1) infografika (56) innováció (14) insight (24) insight community (3) intellio visiscan (1) interactive voice response (1) interjú (4) interjúkészítő robot (2) interjúvázlat (1) internet (1) internet penetráció (1) internet technológia (1) in store marketing (3) ipad (6) iphone (11) ipsos (19) iskola (1) iso (10) ivr (1) iWatch (1) iwatch (1) jacobs (1) jakab áron (2) jövőkutatás (8) kantar (6) karrier (6) kártyaválogatás (2) képzés (2) kérdezőbiztos (18) kérdőív (38) kérdőíves interjú (14) kérdőívszerkesztés (11) kétnyelvű kérdezőbiztos (1) kindle (2) kisérőlevél (1) kiss bíborka (2) ki kicsoda (7) kkv (5) kkv piackutatás (1) klenovszki jános (9) kognitív lingvisztika (1) kólapiac (3) kollaboratív felmérés (1) kollázs (4) koncepcióteszt (1) konferencia (41) konjunktúrakutatás (1) kontextus (2) konzultáció (1) kördiagram (8) korreláció (1) kozák ákos (4) közbeszerzés (4) közösségi média (59) közvéleménykutatás (134) kreatív online (1) ksh (3) kurucz imre (2) kutatási iparág (115) kutatásmódszertan (7) kutatás konferencia (4) kutatócentrum (1) kvalitatív (55) kvantitatív (13) kvótás mintavétel (1) lifelogging (4) linkedin (4) loréal (1) mácsai tamás (1) márkaépítés (26) márkaerő (17) márkaérték (4) márkaismertségi kutatás (1) márkakutatás (25) márkapreferencia (32) márka kommunikáció (32) marketing (74) marketingkutatás (104) marketingkutató magazin (5) marketingstratégia (9) marketing insight (10) markettools (1) market research (15) marlboro (1) mba (1) mcdonalds (2) mckinsey (1) médiakutatás (12) megfigyelés (9) mélyinterjú (16) mém (5) memetika (1) memetikai marketing (2) memrb (1) mesterséges intelligencia (4) mészáros józsef (2) microsoft (1) milka (1) millenniumi generáció (1) millward brown (10) minőségbiztosítás (11) minőségi piackutatás (7) minőségi piackutatásért egyesület (1) mintanagyság (2) mintavétel (4) mmsz (2) mobil kutatás (21) moderátor (20) moderators guide (3) motivációkutatás (12) motívumkutatás (3) mp3 (1) mra (2) mroc (16) mrsz (1) multimédia (1) műszeres mérés (7) mutf (3) mystery calling (1) mystery shopping (8) mystery visit (1) nano kérdőív (2) napi chart (19) natural language processing (1) near field communication (1) népsűrűség (1) nestlé (1) netnográfia (5) net promoter score (3) neurológia (8) neuromarketing (31) neuroökonómia (2) new mr (10) nézettség mérés (2) nfc (1) nielsen (8) nigel hollis (3) nlp (2) nonverbális kommunikáció (3) nordsee (1) nps (3) nrc (6) nyelvi relativizmus (1) ogilvy (4) okostelefon (11) oktatás (1) omnibusz (3) online (30) online analitika (1) online community (27) online fókuszcsoport (18) online közösség (33) online kutatás (102) online marketing (1) online market research (1) online market research in Hungary (1) online panel (51) online piackutató (1) online video (4) openamplify (1) opinion leader (2) optimus (1) panel (46) panelmenedzsment (2) páros interjú (1) pártpreferencia (1) pay for performance (1) peanut labs optimus (1) pepsi cola (4) persil (1) pet (1) piacbefolyásolás (5) piaci stratégia (4) piackutatás (957) piackutatási diákverseny (9) piackutatás állás (2) piackutatás ázsiában (1) piackutatás blog (7) piackutatás felszabadítási front (2) piackutatás hírek (125) piackutatás képzés (1) piackutatás mém (1) piackutatás napja (5) piackutatás napja konferencia (6) piackutatás története (1) piackutató (352) piackutatók magyarországi szövetsége (8) piackutató bot (6) piackutató intézetek (8) piackutató robot (8) pie chart (17) pilot interjú (1) Pinterest (1) pintér róbert (3) pixer (3) pmsz (26) politikai véleménykutatás (13) populáció (1) portfolioblogger (30) postteszt (1) posztgraduális képzés (1) powerpoint (14) ppt (17) prediktív analitika (2) preteszt (5) prezentáció (19) prezi (3) price sensitivity measure (1) price study (2) primer piackutatás (1) prizma (1) próbavásárlás (7) professzionális piackutatók társasága (6) projektív technikák (2) promedius (1) psm (2) pspp (1) pszichodráma (1) pszichológia (3) qr kód (7) qsensor (1) quantified self (1) quick and dirty (2) readers digest (1) reckitt benckiser (1) red bull (2) reklám (18) reklámkutatás (11) reklámteszt (12) relevant id (1) reprezentatív (8) reprezentativitás (1) research international (1) research liberation front (1) research world (5) retail audit (1) rfid (4) river sample (1) river sampling (1) rlf (1) roi (6) round robin (2) rss (2) sapir whorf (1) sara lee (1) scholl (1) screening questions (1) script (1) second life (3) shopper kutatás (3) síklaki istván (1) Síklaki István (1) skinvertising (1) SMS kutatás (1) social media (30) social network (7) SoLoMo (2) spin doctor (1) spontán márkaismeret (1) spss (9) stan sthaunathan (2) starbucks (1) statisztika (71) steve jobs (4) storytelling (1) superbrands (1) surf (1) survey (4) surveygizmo (1) survey monkey (8) synovate (6) szakértői interjú (1) szakértő válaszol (1) szavazás (7) szegmentáció (5) szekunder piackutatás (1) szekvenciális monadikus (1) szemantika (2) szemiotika (7) szemkamera (20) szemkamerás vizsgálat (18) szemkövetés (12) szemkövetéses vizsgálat (15) szerepjáték (2) szignifikáns (2) szimulált depriváció (2) szociálpszichológia (2) szociodemográfia (2) szociológus (1) szondaphone (3) szonda ipsos (5) szövegelemzés (10) szubkultúra (1) szűrőkérdőív (1) tablet (1) taktikai piackutatás (4) támogatott márkaismeret (1) tanácsadás (6) tanulmány (1) tárki (1) társadalomkutatás (6) társadalomstatisztika (3) társadalomtudomány (6) tartalomelemzés (3) technológia (4) technológiai szingularitás (4) telefonos kutatás (16) telemarketing (6) tematikus ajánló (8) tender (1) terepnapló (1) termékfejlesztés (12) termékteszt (5) tervező team (2) tesco (4) tesco direct (1) tesztáruház (1) tesztpiac (1) tetszési index (1) texting (1) text mining (2) tns (8) tns hoffmann (1) tobii (1) toborzás (2) toluna (6) topline (2) történetmesélés (1) tracking kutatás (1) transzhumanizmus (2) trend (90) trendkutatás (2) triád interjú (1) truesample (3) twitter (21) u&a (1) üdítőpiac (1) ugc (1) ügyfélelégedettségi kutatás (2) ügyfélkapcsolat (2) új piackutatás (7) unilever (3) usage attitude (1) usp (1) utópia (2) vakteszt (2) válaszadó (2) választáskutatás (1) valóságshow (1) valószínűségi mintavétel (3) vásárlóerő (1) vélemény (2) véleményvezér (1) venn diagram (9) vevőelégedettségi kutatás (1) vezérfonal (2) videó etnográfia (2) világpiac (2) virtuális kérdezőbiztos (1) virtuális piackutatás (2) viselhető eszközök (1) viselkedés gazdaságtan (5) visszaemlékezés (2) vizi ferenc (2) Vizi Ferenc (1) vizuális etnográfia (2) vörös csilla (2) web2.0 kutatás (3) web analitika (1) web tracking (1) who is who (7) widget (1) wikipedia (1) wom (1) workshop (3) youtube (1) y generáció (9) závecz tibor (1) zweifel (1) Címkefelhő

Creative Commons licenc

Creative Commons Licenc

Világok háborúja

2012.10.29. 15:36 Forecast Research - www.forecast.hu

Valamit szögezzünk le. A ’War of the Worlds’ sci-fi címének magyarra fordítása (Világok harca) a legbotrányosabb fordítás, amivel valaha találkoztunk. Harc az, ha két óvodás megküzd a homokozóban a lapátért vagy férj és feleség megbeszélik a hétvégi programot. Ha marslakók támadnak a Földre, hogy vérünket vegyék, az háború. Az elmúlt 10 év számos változást hozott a marketing, a fogyasztói magatartás kutatás és a piackutatás területén. Háború ez is – a színfalak mögött villognak a kések.

WarWorlds.jpgTíz évvel ezelőtt a közösségi média fogalma nem létezett. Nem voltak okostelefonok, sem iPad-ek, a Google pedig egy kis magánvállalat volt. Az utóbbi évtized felfordulása után mit is várhatunk?

A piackutatás az elmúlt évtizedben folyamatosan alakult, fejlődött: MROC-k, közösségi média megfigyelése, webes elemzés, viselkedéstan a gazdaságban, neurokutatás, biometrika, crowdsourcing, netnográfia – csak néhány a népszerű trendek közül.

Már vége annak az időszaknak, amikor a piackutatás egyszerűen arról szólt, hogy kérdezünk, mérünk és elemzünk. A kutatók számára elérhető, elképesztő méretekben duzzadó ’információs folyó’ fantasztikus elemzési lehetőségeket kínál. A „The Shape of the Marketing Research in 2021” (megjelent 2011-ben, szerzői: Micu, Dedeker, Lewis, Moran, Netzer, Plummer, Robinson) c. írásban – mely először nevesíti az információs folyót – ez a kérdés hangzik el:

„Ma, amikor óriási mennyiségű elérhető információ van ahhoz, hogy valaki versenyelőnyhöz jusson, ki lesz az, aki az ügyféloldalon rendelkezik a képességgel és erőforrással mindezek felhasználására?”

Kiváló példa az ’információs folyó’ erejére a Hewlett-Packard 2011-es augusztusi szerzeménye, az Autonomy, melyet 10,3 milliárd dollárért kebeleztek be. Az Autonomy profilja a rendszerezetlen információ kontextusba állítása vállalatok részére. A beolvadás néhány héttel azután vált nyilvánossá, hogy Ray Poynter a The Future Place Blog-ban 2011 július 12-én ezt posztolta: „Körülírva a dolgokat, dollármilliókat lehet keresni olyan eszközökkel, mint a viselkedés-gazdaságtan, a netnográfia, a játékalapú kutatás, az okostelefonok elemzése vagy éppen a neurokutatás. Dollármilliárdokat azonban egyedül a Big Data hozhat” (gigantikus méretű adathalmazok elemzése).

Hogyan vélekedik minderről a kutatás világa? A 2011-es Cambiar Future of Research Study 2020-ig tekint előre, és visszajelzést kínál a szakma legtöbb kutató cégéről (N=160) és ezen cégek ügyvezetőiről (N=114).

A Cambiar Future of Research Study: a piackutatók lényegi változásokat várnak

Tízből négy piackutató cég, valamint az ügyvezetők 60%-a 2020-ig lényegi átalakulást vár a szakmában, 70%-uk véli úgy, hogy ez a változás már 2015-ben észlelhető lesz. A cégek egynegyede szerint a 2020-as év vezető piackutatója ma még nem is létezik! Egyötödük szerint vagy a Facebook, vagy a Google tölt majd be vezető szerepet.

A piackutató szakemberek elsősorban nem kutatók, hanem tanácsadók lesznek. Majd minden cég úgy véli, hogy annak, aki a kutatásban sikeres akar lenni, remek tanácsadói képességekre van szüksége. Ez a trend az USA-ban már jelen van; a Best Buy, a Novartis, a Pepsi vagy a Starbucks a BCG vagy a McKinsey korábbi tanácsadóit alkalmazzák a kutatáshoz, a stratégiai tervezéshez.

Globális felelősség

A piackutatók szerint a piackutatás célú vállalati költések növekedése elsősorban az USA és Európa határain túl lesz jelentős, így az ott létrehozott állások, pozíciók globális felelősséggel bírnak majd.

A jövő a megfigyelésé, az érzelmek mérése, az adatbányászat lesz az elsődleges. Ma számtalan kutató küzd azzal, hogyan szerezze meg a lehető legtöbb információt, tízből kilenc szakember úgy véli, a megfigyelés folyamata lényegi változások előtt áll. Az érzelmek mérése várhatóan a standard módszerek közé emelkedik, bár még ma is sokan megkérdőjelezik, lehet-e a neurokutatást, a biometrikát a mainstream kutatási módszerek körébe helyezni. Négyből három kutató úgy véli, hogy a jövő nem projektekben van, hanem a már meglévő tudásanyag kiaknázásában.

Az adatbányász kompetenciák növekvő fontosságának és a minél több projekt lefolytatásának ellentéte először a The Shape of Marketing Research in 2021 jelentésben jelent meg. Az ’információs folyót’ a következőképpen definiálták: ’véget nem érő, organikus információáramlás’. A szerzők a következőt mondták: „a piackutatókból az évek során projektmenedzserek lettek, egyre jártasabbá váltak a projektek lefolytatásában, ahogy haladtak előre a karrierjükben. Az ’információs folyó’ paradigmaváltást jelent, a feladatuk mostantól a rendszerezés, az egységesítés. Ez folytonos tréninget kíván meg, munkaköri leírások megváltoztatására, újraértékelésre szintén szükség van.”

Na de mi a helyzet napjainkban?

Semmi jóval nem szolgálhatunk. Az elégedettségi mutatók alacsonyak, mindössze a piackutató cégek 25%-a, valamint ezen cégek ügyvezetőinek 40%-a jellemezte piaci helyzetét ’kiválónak’.

Belső felmérések is arra utalnak, hogy javulnunk kell. A Market Research Executive Board tanulmánya azt mutatta ki, hogy ’a piackutatásnak öt cégből mindössze kettőre van számottevő hatása’ (MREB Business Alignment Surveys, 2005-2011), míg a BCG 2009-es, 40 vezető, fogyasztó-orientált vállalattal készített tanulmánya szerint ’ezeknek a cégeknek közel 90%-a nem váltja be a hozzá fűzött ígéreteket a piackutatás terén.’ (The Consumer’s Voice – Can Your Company Hear It? BCG 2009)

Amikor arról kérdezték őket, mi lehet a siker gátja, alapvető problémákról hallottunk.

Mi a siker elsődleges akadálya?

Nem működünk együtt megfelelően, nem gondolkodunk közösen. Meglehetősen nagy a szakadék aközött, amilyen módon együtt kellene működnünk, és ahogy azt valójában tesszük. Tízből hat piackutató vállalat már csak a következményekkel szembesül, hiszen túl későn értesítik őket a változásokról, úgy kezelik őket, mint egyszerű megrendelést teljesítő céget, vagy éppen olyan üzleti csoportot, mely mindenáron birtokolni akarja az információkat. A piackutató cégek gyakran érzik úgy, hogy a sötétben tapogatóznak, értelmezhetetlen eligazításokat kapnak, vagy éppen semmilyet, ha egy-egy projekt már befejeződött. Úgy bánnak velük, mint valamely más, termékeket kínáló vállalattal.

A cégek és vezetőik további akadályokat is nevesítettek.

  • A piackutató cégeknek vezetni, edukálni, inspirálni kell ügyfeleiket
  • A cégeknek a piackutatási eredmények helyett az üzleti eredményekre kellene fókuszálniuk; fejlődniük kellene ahhoz, hogy stratégiai partnerekké válhassanak és képezni magukat ahhoz, hogy ügyfeleik vállalatait, azok működését jobban megértsék


Hogyan ugorhatjuk át az akadályokat, hogyan válhatunk sikeressé?

A cégek számára a magas szintű támogatás az elsődleges. Ezt mutatta ki egy tanulmány is, melyben 25 CMO-t (marketing igazgatót) vizsgáltak – What the C-Suite Wants Insights to Deliver – és amelyet az ARF Industry Leaders fórumán mutattak be 2010 októberében. Tudván azt, hogy rengeteg kutatási részleg a dolgok közepébe vágva dolgozik, szükség lenne egy ’menedzsment szerződésre’ a vezetéssel, mindarról, hogyan is kellene együttműködni az ügyféllel. (High-Impact Research: The New Strategic Partner – Research World, March 2010)

A kutatás fő célja, hogy megszerezze azt a piaci betekintést, amelynek egyértelmű hatása van az üzlet sikerére. Ez túlmutat a „mi az?” vagy „mi volt az?” kérdéseken, a kulcskérdés jelenleg a „mi legyen ezután?” Ez másfajta munkavégzést kíván, együttműködésre, szintézisre, történetek megosztására alkalmas munkavégzést.

Azok a piackutatók lesznek sikeresek, amelyek képesek ügyfeleik cégének üzleti sikerét befolyásolni. Hosszú távú együttműködésre van szükség, melyben a piackutató, mint stratégiai partner van jelen, olyan típusú munkavégzéssel, melynek középpontjában az együttműködés, a szintézis áll, valamint az „ezután mi legyen?” típusú mentalitás alkalmazása.  

A lényeg a következő:

  • A teljes körű szolgáltatást nyújtó piackutatóknak ’integrált ügynökségekké’ kell válniuk
    Ezeknek az ügynökségeknek természetes lesz az együttműködés, mind belsőleg, mind az ügyfeleik felé; képesek az információ szintézisére minden lehetséges forrásból; képesek lesznek olyan prezentációk készítésére, melyek történeti jellegűek; valamint érteni fognak ügyfeleik üzletéhez, így valós partnerek lehetnek a „most mi legyen?” típusú tervezési folyamatokban.
  • A vállalatok piackutató részlegeinek ilyen ügynökségekhez kell fordulniuk
    Új típusú együttműködés kívánatos, ennek része a piackutatói partnerek felülvizsgálata; valamint egy olyan új üzleti modell kiépítése, melyben egy adott ügynökség (hosszú távú) felbérelése éppúgy elfogadott, mint egy-egy beszállító (alkalmankénti) alkalmazása.


(Bónuszként íme a ’War of the worlds’ zenéjének eredeti változata - Jeff wayne’s version. Narrátor: a feledhetetlen Richard Burton!!!)   

 

(Forrás: Internet/Piackutatás blog)

Szólj hozzá!

Címkék: google tanácsadás facebook trend piackutatás adatbányászat közösségi média kutatási iparág mroc big data

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása